“Kundene er klare for julehandelen”- er merkevaren din det?

Julehandelen står for tur! Kjøpesentre og varehus over hele landet skal fylles opp spente og glade julehandlende kunder. Dette er også tidspunktet hvor de fleste bedrifter ønsker maksimalt med oppmerksomhet om produktene og merkevaren sin. For at besøkende på kjøpesenter og varehus skal velge akkurat din merkevare, blir synlighet veldig viktig å tenke på! 

Vi i Lydbox ønsker derfor å vise med 5 enkle tips hvordan din merkevare kan både informere og kommunisere med et kraftfullt budskap, og samtidig sørge for at merkevaren din er attraktiv overfor potensielle julehandlende kunder. Kommuniser direkte med målgruppen, når de er og handler, med lydreklame de ikke har hørt før!

Bruk disse 5 enkle tipsene for å bli synlig på kjøpesenter og varehus!

Med lydreklame fra Lydbox treffer du..

1. Ha fokus på budskapet

I avgjørelsen av hva budskapet på reklamespotten skal være, er det fort gjort å ønske å kommunisere ALT merkevaren din har å tilby. Husk at kundene beveger seg fritt i fellesarealene på kjøpesenteret, og du har  kun få sekunder på å fange oppmerksomheten deres.

Vi råder alltid våre samarbeidspartnere om å bestemme seg for et eller to hovedbudskap, som er lett å oppfatte og som tiltrekker kunden til din merkevare. Dette er ofte typiske budskap som tilbyr kunden bestemte fordeler, nyheter eller hyggelige priser!  

 

Fokuset på budskapet blir spesielt viktig når over 60% av handelen på kjøpesenter er impulsbasert. Gjør det lett for besøkende å fange opp den informasjonen du ønsker å fortelle.  

Hvor mange hørte tilbudene annonsert via Lydbox?

2. Beveg besøkende med kreativ kommunikasjon

Mediehverdagen vår blir stadig fragmentert. Markedene blir oversvømt med merkevarer som skriker etter å bli hørt! Kommuniser direkte med målgruppen der de er og handler, med en lydopplevelse som de ikke har hørt før. Friheten som kommer gjennom lydreklame, har uante kommersielle muligheter!

Bruk kraften av kunderadioen (les mer her) til å bevege folkemassene på kjøpesenteret, fra fellesarealene og inn i senterets butikker. DET ER LOV Å VÆRE KREATIV! Skap en lydopplevelse rundt merkevaren din, ved å inkludere alt fra ulike sponsorater, konkurranser eller events på andre plattformer eller i butikken. Kommuniser effektivt, på nye og spennende måter som målgruppen ikke har hørt før!

Hør her: Hvordan kreativ lydkommunikasjon påvirker din merkevare

3. Vis frem merkevaren din, gjerne flere ganger

Folk kan være glemsomme og lett distraherte, sammen med konkurrerende annonsører gjør at annonsen din må eksponeres flere ganger for å hjelpe til handling. Besøkende på kjøpesenter handler gjennomsnittlig i 25-30 minutter, vi råder derfor annonsører å ta i bruk dobbel rotasjon. Det vil si å avspille lydspotten to ganger i timen, for å sikre maksimalt med inntrykk før kjøpsøyeblikket.

Slik som de fleste andre markedsaktiviteter, er vi sikre på at annonsen din må eksponeres ofte, gjerne flere ganger for å trigge handling.

4. Utnytt kjøpsøyeblikket til din fordel

Fordelen med annonsering på et kjøpesenter er at dine potensielle kunder er allerede nær kjøpsøyeblikket. Bruk de siste 30 minuttene; «Det siste innflytelsesvinduet» før et kjøp, til å hamre inn ditt budskap 

Lydbox bruker en kombinasjon av Proximity markedsføring (nærhetsmarkedsføring) og Out-of-home Markedsføring for å treffe besøkende på kjøpesenter og varehus, med presis, effektiv og tilpasset kommunikasjon. Markedsføringsretningene tillater oss å forme lydreklame basert på geografiske forskjeller, vaner og  handlemønstre. Det er raskt og effektivt, noe vi kan se fra grafen under; som viser at annonser i «Det siste innflytelsesvinduet» nådde 88% av dem som ble eksponert, og blir dermed husket suverent best i kjøpsøyeblikket.  

5. Kommunikasjonen stopper ikke ved mållinjen

Kommunikasjonen stopper ikke fordi besøkende går inn på kjøpesenteret.

Vi tror at lydannonser har potensialet til å få andre markedsaktiviteter til å prestere bedre! Hvis lydreklamen er kombinert med ulike markedsaktiviteter og som en del av en mer diversifisert markedsmix. Bruken av lydreklame på kjøpesenter tillater din merkevare å følge kunden fra hjemmet, helt til de står utenfor butikken.

Utnytt verdien skapt i andre mediekanaler for å påminne besøkende om din merkevare!

Ønsker du mer informasjon om hvordan Lydbox kan bidra til din synlighet eller hvordan vi kan komme i gang? Ta kontakt med oss!