Fakta og referanser

Lydbox AS har spesialisert seg på markedsføring, informasjon og reklame via lyd/radio på kjøpesentre og varehus.

 

Via senterets eget høyttaleranlegg når senterleder, butikker og leverandører sine kunder tettere opp til kjøpsøyeblikket enn noe annet medium på kjøpesenteret.

 

Totalt besøker 6 millioner kunder våre Lydbox senter hver måned på jakt etter den gode shoppingopplevelsen!

 

Over 70 ledende norske kjøpesentre har frem til i dag valgt å forsterke sin markedsføring ved hjelp av Lydbox. Våre kunder finner du i Olav Thon Gruppen, Steen & Strøm, Sektor Eiendom og Amfi kjeden.

 

Lydbox er en ypperlig kanal for å forsterke kampanjer, samtidig som man oppnår salgsutløsende effekt. Dokumentasjon på respons ned til den enkelte spot kan loggføres mot kundens kassaapparat. Mersalget for kampanjen kan derfor måles umiddelbart.

 

Fleksibilitet kan være en utfordring med lange trykk/bestillings tider, og lite eller ingen mulighet til å endre på kampanjen underveis. Dette er noe mange annonsører kjenner til. Det er ikke alltid så lett å bli enig med værgudene om når første sommerdag kommer, med sommerklær, is, brus og shorts… Med Lydbox er dette uproblematisk. Når den første sommerdagen kommer, sitter vi klare med lydspotter, og sørger for at dine produkter blir markedsført på riktig sted, til riktig tid, overfor riktig målgruppe!

 

Lydspottene produseres ferdig i vårt eget studio – raskt, profesjonelt og rimelig! Vi produserer i overkant av 2500 lydspotter hvert år. Vi i Lydbox vil være i stand til å imøtekomme de fleste kravspesifikasjoner og ønsker innen lydproduksjon.

 

Dette sier noen sentere som har valgt å forsterke sin markedsføring med Lydbox:

 

Odd Rune Bjørge
Senterdirektør
Bergen Storsenter, Olav Thon Gruppen

 

Vi ønsket å få på plass en proff senterradio og jeg er veldig godt fornøyd med vårt valg av Lydbox. Informasjon- og reklamebudskap blir produsert raskt og spiller til avtalt tid. Vi benytter blant annet Lydbox til å informere om vår kundeklubb. Ulike tilbud, aktiviteter og annet som kun gjelder våre medlemmer, blir annonsert via ulike kanaler og med Lydbox løfter vi fokuset ytterligere. Jeg er veldig godt fornøyd med spottene som spilles og merker at dette har en god effekt. Vi har fått flere medlemmer og butikkene som har hatt lydreklame, er fornøyde. Jeg kan anbefale Lydbox.

 

Ann Christin Abrahamsen
Markedskoordinator
Steen & Strøm Farmandstredet

 

Takker for rask og effektiv levering. Dere er kjempefleksible og løser det meste på veldig kort tid 🙂 Dette er veldig viktig for Farmandstredet som skal etterleve kundeløftet vårt – noe nytt hver dag. Med det løftet sier det seg selv at vi er avhengig av leverandører som kan “hive” seg rundt! Våre leietagere som benytter seg av Lydbox melder tilbake at de har god effekt av å annonsere inne i senteret når kundene faktisk er på plass!

 

Christina Matsson
Markedskoordinator
Steen & Strøm Stovner Senter

 

De ansatte i Lydbox er meget serviceminded, alltid positive, raske og lager veldig bra kvalitet på lydspotter.
Vi har ikke fått en eneste klage siden vi satte i gang, og butikkene er meget godt fornøyd. Anbefales på det sterkeste.

 

Richard Elphinstone
Senterleder
Senter Syd, Olav Thon Gruppen

 

Vi så et uutnyttet potensial i å nå våre kunder som fysisk er inne på senteret. Vi benytter Lydbox til “kommersielle budskap”, (les gode tilbud) samt budskap av mer “informativ” karakter, som endrede åpningstider, o.l. Våre erfaringer med Lydbox er gode. De er raske, fleksible og lydspottene blir fine. Erfaringene viser også at få kunder, om noen, reagerer negativt på bruken av høyttalere til dette formål.          

         

Ragnar Sørlie
Senterleder
Amfi Borg kjøpesenter

 

 Vi er fornøyde med Lydbox og det mener jeg etter flere tilbakemeldinger at butikkene også er. For oss er dette et godt supplement til annen type markedsføring, hovedsakelig lokalavis/senteravis og tv/radio. Vi treffer kundene som er på senteret og som er i kjøpsmodus. De er lett påvirkelige, og langt mer påvirkelige enn i egen stue. Det er viktig å si at Lydbox leverer sentermusikken ut via vårt fellesanlegg sammen med annonseringen. Vi har ingen problemer med å anbefale Lydbox til andre senter i Amfi-kjeden.

 

Og noen butikker…

 

Meny, Tveita Senter

 

Vi bestemte oss for å teste Lydbox som eneste annonsemedium i forbindelse med tilbud på 125 grams laksefilet. På en gjennomsnittsdag selger vi normalt i underkant av 10 kg laks, mens vi med tilbudet annonsert på Lydbox ble utsolgt i løpet av seks timer. Da hadde vi solgt 110 kg laksefilet! Vi er svært fornøyde med resultatet, og kommer til å bruke Lydbox som fast annonsemedium fremover.

 

– Eldar Fagerdal, butikksjef

 

 Dressmann, test av Lydbox på 12 sentre, man-ons uke 47

 

I butikkene som var med var det følgende andel av kundene som benyttet seg av tilbudet McGordon Jeans til 150,-

 

Mandag 40,50 %
Tirsdag 53,70 %
Onsdag 41,70 %

 

Det gledelige er at det meste av denne omsetningen kommer i tillegg til den vanlige omsetningen sammenliknet med butikkene som ikke var med på Lydbox kampanjen.

 

– Ole Jakob Ytterdal, informasjonssjef

 

McDonald’s, Sørlandssenteret

 

Vi har valgt Lydbox som vårt hoved-markedsføringstiltak. Vi opplever daglig at kunder referer til senterradioen. Lydbox er meget rimelig og effektivt. Vi er særdeles godt fornøyd.   

 

– Martin Graham, eier og daglig leder              

                                                                 

Cafè Opus, Sørlandssenteret.

 

Vi har annonsert ofte på Lydbox, og etter fokus på barnemenyer, hadde vi en økning på 46,6%. Uke 18 og 19 hadde vi 50% økning. Vi er svært godt fornøyd og har fornyet vår årsavtale.

 

– Geir Rom, daglig leder

 

Apotek1 Bjørnen, Storbyen

 

Vi selger mer på apoteket når vi er på Lydbox, enn når vi bruker lokalavisa. Vi treffer kunden der de er og impulskjøper. Et eksempel er A-krem. Vi solgte 3 ganger mer A-krem med Lydbox i februar, enn desember året før uten Lydbox. Min erfaring er at når det er gode tilbud i Apotek1 bladet og vi bruker Lydbox, får vi stor salgseffekt.

 

– Grethe Kjølberg, daglig leder

 

Narvesen, Tveita Senter

 

Vi har brukt Lydbox mange ganger i løpet av en lang periode, og hatt stor suksess. Vant intern Narvesen konkurranse som gikk på solgte Yezz-lodd nov/des, solgte langt over 3000 lodd på 3 uker. Hatt kjempesuksess med Narvesen-pølsekampanjer. Scoret høyt i konkurranser her óg. Vi solgte ca 400 kg smågodt under kampanjen i september med Lydbox, solgte ca 300 kg smågodt under kampanjen året etter uten Lydbox.                                  

 

– Øyvind Harby, daglig leder

 

Notabene, Sørlandssenteret

 

Vi annonserte dansematter på tilbud via Lydbox og solgte 40 stk på 2 dager mot normalt 2 stk i uken. Vi ble dermed utsolgt på kort tid, og fikk da endret teksten til et annet produkt, i løpet av få timer! Vi er meget godt fornøyd med Lydbox som medium.

 

– Silje Dyrhol, daglig leder

Legg igjen en kommentar