Salgsbetingelser for Musikkabonnement
1. Generelle Vilkår Disse kjøpsbetingelsene gjelder for kjøp av musikkabonnementer og tjenester levert av Lydbox AS. Ved å inngå avtale med oss, godtar du disse betingelsene.
2. Partene
Selger er Lydbox AS
Lørenveien 73
0580 OSLO
e-post: lydbox@lydbox.no
tlf.: +47 91825448
Org.nr.: 987 732 431
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Abonnementstyper Lydbox AS tilbyr musikkabonnementer til butikker på månedlig basis. Alle abonnementer betales forskuddsvis for den valgte perioden.
4. Priser og Betaling Prisene for musikkabonnementene fremgår av vår nettside eller avtalte tilbud. Prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
- Primære betalingsmetoder: Vipps.
- Sekundære betalingsmetoder: Kredittkort, debetkort eller faktura. Ved betaling med kredittkort eller debetkort kan kjøpesummen reserveres i inntil 4 dager før fullføring av transaksjonen. Faktura vil bli utstedt ved kjøp, med en betalingsfrist på 14 dager.
5. Levering Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått tilgang til musikkabonnement. Dette skjer så snart betaling er godkjent, umiddelbart etter bestilling/betaling.
6. Avtaleinngåelse Avtalen er bindende når kjøperen har bekreftet kjøpet. Abonnementet løper til det blir sagt opp. Ved oppsigelse vil abonnementet utløpe ved slutten av den betalte perioden, samt påfølgende periode, og vil ikke bli fornyet.
7. Endringer og Oppsigelse Lydbox AS forbeholder seg retten til å endre prisene for eksisterende abonnementer. Eventuelle prisendringer vil bli varslet minst 14 dager før de trer i kraft. Kjøper kan si opp abonnementet i inneværende periode, med 30 dagers varsel før utløp av aktuell abonnementsperiode.
8. Angrerett Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter inngåelse av avtalen, i henhold til angrerettloven. Angrerett kan utøves ved å kontakte oss skriftlig.
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
9. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
10. Klager/konfliktløsing Eventuelle klager skal rettes til Lydbox AS innen rimelig tid. Vi oppfordrer til å kontakte oss direkte for å løse eventuelle problemer i minnelighet.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
11. Kontaktinformasjon Lydbox AS
Lørenveien 73
0580 Oslo
E-post: lydbox@lydbox.no
Personvernpolicy for Lydbox AS
1. Introduksjon Velkommen til Lydbox AS. Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og sikre at dine personlige opplysninger håndteres på en sikker og lovlig måte.
2. Dataansvarlig Lydbox AS er ansvarlig for behandling av personopplysninger relatert til vår musikkabonnementstjeneste. For spørsmål om vår behandling av personopplysninger, kontakt oss på lydbox@lydbox.no.
3. Informasjon Vi Samler Vi samler informasjon som:
- Kundeinformasjon: Navn, kontaktinformasjon, og betalingsdetaljer.
- Brukerinformasjon: Informasjon om bruk av våre tjenester, inkludert abonnementstype og bruksmønster.
4. Bruk av Informasjon Den innsamlede informasjonen brukes til å:
- Administrere og levere våre musikkabonnementstjenester.
- Håndtere betalinger og fakturering.
- Forbedre våre tjenester og tilpasse tilbud.
5. Deling av Informasjon Vi deler ikke dine personlige opplysninger med tredjepart uten ditt samtykke, med mindre det er nødvendig for å levere tjenestene våre eller er påkrevd ved lov.
6. Dine Rettigheter Du har rett til å:
- Be om tilgang til, korrigering av, eller sletting av dine personopplysninger.
- Be om begrensning av behandling eller motsette deg behandlingen.
- Be om overføring av dine opplysninger til en annen databehandler.
7. Sikkerhet Vi har implementert nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, eller sletting.
8. Endringer i Personvernpolicy Vi kan oppdatere vår personvernpolicy fra tid til annen. Den nyeste versjonen vil alltid være tilgjengelig på vår nettside.
9. Kontaktinformasjon For spørsmål eller bekymringer angående vår personvernpolicy, kontakt oss på lydbox@lydbox.no.
10. Klager Hvis du mener at vi ikke har overholdt personvernlovgivningen, kan du klage til relevant databeskyttelsesmyndighet.