Kraften av kunderadio på kjøpesenter og varehus

Lydbox treffer 1,5 millioner nordmenn hver eneste uke, når de er ute og handler!

Via kjøpesenteret og varehusets eget høyttaler anlegg har lydbox dannet over 80 interne kunderadioer i hele Norge. På 51 av disse kjøpesentrene har senterledelsen ønsket å tilrettelegge for en god, hyggelig og informativ handel for sine besøkende, ved hjelp av lydreklame og lydkommunikasjon. 

Kraften av kunderadio på kjøpesenter og varehus kommer fra Lydbox sin kombinasjon av Proximity markedsføring (nærhetsmarkedsføring) og Out-of-home Markedsføring. Denne kombinasjonen for markedsføring erfarer vi at merkevarer i Norge begynner å få øynene opp for, og ønsker å inkludere bruken av lyd og lydopplevelse i sin markedsføring utenfor hjemmet.

Vi har en rekkevidde på 10 av 11 fylker, som bidrar til å sikre at din annonse treffer majoriteten av kjøpesenterbesøkende i hele landet, hver eneste dag. Vi tilpasser din lydreklame basert på både forbrukermønstre, vaner og geografiske forskjeller. Handler eksempelvis målgruppen din etter jobb, kan du Scheduler reklamekampanjen i dette tidsrommet, på lokal dialekt, hvis du ønsker det.

Hva er en kunderadio?

Via senterets eller varehusets eget høyttaleranlegg etableres en intern kunderadio. Høyttalerne er spredt over hele lokalet, i både fellesarealene og i gangene utenfor butikken(ene). Ved hjelp av senterets «Lydbox» og vår egen software, har vi muligheten til å schedulere lydspotter (lydannonser) ned til sekundet. Slik bidrar vi med å sikre på at din kommunikasjon, informasjon og reklame treffer riktig målgruppe, til riktig tid.

I vårt Inhouse studio produserer vi din lydspott raskt og kostnadseffektivt. Det eneste vi trenger fra deg er et klart og tydelig budskap du ønsker at besøkende skal få med seg. Vi har over 15 års erfaring med lydreklame og spotproduksjon, så vi hjelper gjerne med den mest effektive formuleringen. Vi trenger bare noen stikkord og punkter fra annonsøren for å lage god lydreklame.

Hvordan kan du være sikker på at kanalen fungerer?

Proximity markedsføring handler om å markedsføre til forbrukeren på rett sted, til rett tid, med svært relevante og personlig kommunikasjon. Markedsføringstilnærmingen innebærer å målrette markedsføringstiltak i en spesifisert geografisk beliggenhet. Tanken er å skreddersy annonseringen slik at den er av interesse for forbrukere som bor, jobber og handler i området. Proximity markedsføring gir sterke resultater i kombinasjon med de riktige annonseringsstrategiene og andre kanaler.

Selv om den nye digitale hverdagen har skapt store forandringer i våre forbrukermønstre, er det likevel mange som fortsatt handler ute i butikken. Out-of-home markedsføring (OOH) er en form for reklame som finnes utenfor forbrukerens hjem. Tradisjonelt inkluderer dette alt fra reklame på busser, flyplasser eller kjøpesentre. Hvis du ser en annonse utenfor hjemmet ditt (og den ikke er på mobilen din!), Ser du sannsynligvis på en slags OOH -annonse.

Kunderadio treffer nærmest kjøpsøyeblikket

  • De siste 30 minuttene før handelen, kalles for «det siste innflytelsesvinduet» og er det perfekte tidspunktet å nå frem med et budskap og som forskning viser huskes best i kjøpsøyeblikket.  
  • “Det siste innflytelsesvinduet” nådde 88% av besøkende med tilpasset og effektivt budskap!
  • Dette blir spesielt viktig med tanke på at RadioCenter UK finner at Radio bygger mer tillit enn noen annet mediekanal

Kun kreativiteten setter grenser

  • Kom seirende gjennom markedsstøyet med kommunikasjon målgruppen din ikke har hørt før. Lydbox produserer tilpasset lydreklame som trekker kundene fra fellesarealene og inn i din butikk.
  • Friheten som kommer gjennom bruk av lydreklame, har uante kommersielle muligheter! Annonsen trenger ikke kun å være salgsorientert; inkluder alt fra sponsorater, konkurranser og events.

Få tilbake på investeringene

  • Markedsføring på Kunderadioen tilbyr en kort leveringstid og rimelig produksjon, noe som gjør den ideell for å markedsføre taktiske annonsemeldinger på kort varsel.
  • Nedenfor kan du se hvor kostnadseffektivt kunderadio kanalen kan være i forhold til andre mediekanaler; Kjøp flere publikumsinntrykk for pengene, enn med noe annet medium.

For mer informasjon, ta kontakt på

Tblydbox@gmail.com