Rett lyd
på riktig sted, til riktig tid

Når du beveger deg gjennom en handlegate, et kjøpesenter eller langs hyllene i butikken, er det mange ting du kanskje ikke har lagt merke til før. Elementer som er nøye gjennomtenkt og planlagt av noen som har spesialisert seg på shopper-markedsføring.

Å markedsføre i kjøpsøyeblikket handler om å skape en god handleopplevelse for forbrukeren. Lyd, lukt og til og med belysning er bevisst gjort for å engasjere og motivere kundene. Elementer som er ment for å påminne kunden om varer og tjenester som de hadde lyst til å kjøpe i går eller ønsker seg for fremtiden. De beste markedsføringskampanjene bruker en rekke taktikker for å nå kunden på flere av kontaktpunktene på vei til kjøpsøyeblikket.

82% av shoppere gjør impulsive valg i kjøpsøyeblikket

Utnytt alle øyeblikk, til og med det siste!

I en undersøkelse gjort av POPAI, gjør 82% av shoppere impulsive valg, i kjøpsøyeblikket. 

 

MUSIKK

I e-handelens tidsalder må bedrifter sikre at deres kundeopplevelse i lokalet tilbyr noe ekstra spesielt. Musikk på Kjøpesenter eller musikk i butikker er ikke der bare for moro skyld. Faktisk sier 90% av shoppere at det er mer sannsynlig at de besøker en butikk igjen på grunn av atmosfæren som musikk, bilder, lyd og dufter skaper.

Musikk har muligheten til å skape akkurat den innbydende atmosfæren som dine besøkende føler seg mest komfortable i, handle i og kommer tilbake til. 

– Musikk på kommersielle arenaer handler i stor grad om å skape verdi. En opplevelse og en atmosfære som engasjerer og motiverer kundene til å bli lengre og handle mer, ikke bare fordi produktene er gode, men fordi utsalgsstedet er et trivelig sted å være. Folk, sånn som meg selv, som elsker å se og ta på tingene vi kjøper – elsker løsninger som høyner opplevelsen av det å handle, sier William Blomberg, Forretningsutvikler i Lydbox.

William Blomberg, Forretningsutvikler i Lydbox AS

William Blomberg har en master i markedsføringsledelse og jobber i dag som forretningsutvikler i Lydbox. Med nærmere 8 år i selskapet, vet William hva som skal til for å bygge verdi, kommunisere og markedsføre med lyd.

– Jeg mener at det er lyden som skaper stemningen! Jeg er så heldig å få lov til å skape lydopplevelser på tvers av industrier og bransjer, hver eneste dag. 

STAND

Selskaper som skaper et sted for opplevelser og interaksjon med produktene, gir kundene en helt ny måte å investere interesse og kjøpeglede, uten å måtte betale for det først. Årsaken til at dette er så viktig for kjøpsøyeblikket, er fordi stand kan bidrar til å fjerne usikkerheten som kommer ved å bryte vaner og prøve noe nytt.

Stand er en kostnadseffektiv måte å gi nye og spennende produkter en mulighet til å skape fantastiske forbrukeropplevelser som både trigger interesse og engasjement.

LYDANNONSER

Lydannonser som et siste ledd i markedsføringen bygger på prinsippet av at hvert sekund potensielle kunder er rundt din merkevare, er det mulighet for en handel. Kommuniser direkte med kundene dine, mens de er og handler med profesjonelle lydannonser via kjøpesenterets, utsalgsstedets eller handlegatens egne høyttalere.

– Uansett om du ser etter å drive inn et siste kampanjetilbud eller bygge videre på et call-to-action element, er lydannonser det perfekte produktet for å treffe kunden i deres siste innflytelsesvindu, mener William Blomberg. 

LES MER HER

Kjøpesenter & varehus

Showroom

Offentlige rom & kontorer

Kunst & kultursektoren