Manusgrunnlag

Vår filosofi er at det skal være enkelt å komme i gang med lydannonsering. Derfor har vi også gode løsninger for å hjelpe deg som annonsør i gang med din radiokampanje på senterradioen.

I kontakt med Lydbox vil du oppleve at vi har lang erfaring med å innhente grunnlag for gode manus, tekstarbeid og ikke minst produksjon av reklamespor. Alt med det at du skal ha tid til å fokusere på å drifte din butikk i tankene.

Slik gjør vi det


Vi henter inn informasjon om de forretning: hvor er du lokalisert? finnes det kjennemerker på senteret (hovedinngang? torg? rulletrapp?) deres lokaler er i nærheten av? finner man dere i første eller andre etasje?

Deretter henter vi inn informasjon om hva slags profil dere har, og finner ut hva slags lydspor som vil passe deres profil best.


For å komme i gang med din kommende kampanje trenger vi derfor følgende:

  • Navn på forretning
  • Beliggenhet på senteret
  • Aktuelt tilbud dere ønsker å formidle til de besøkende


Deretter skriver vi et forslag til manus som vi deler med deg, slik at du kan godkjenne innholdet.


Tenk på hva som er tjenester, produkter eller dagsaktuelle kampanjer du ønsker å dele med de som beveger seg i fellesarealet på senteret.

Hva et godt lydspor bør inneholde

  • Har dere tilbud på et produkt dere selger mye av? Bruk dette!
  • Har dere en nyhet alle snakker om? Perfekt!
  • Har dere varer dere må få litt fart på? Kanskje dette må formidles?
  • Nyåpning? Nye lokaler? Dette er ting de besøkende vil vite om.
  • En restaurant uten konkrete tilbud kan fortelle om hva slags mat som serveres, den mest populære retten, barnemenyen, den fine atmosfæren eller take-away tilbudet
  • En butikk kan tenke sesong, årstid og hva som er aktuelt i tiden som kommer, om du ikke har konkrete kampanjer og tilbud den kommende perioden. Julegaver? Påskeartikler? Strandstoler?


Vi hjelper deg med å plukke ut hvilke knagger budskapet bør henges på, med den bakgrunn at vi ønsker å bidra til å skape enda mer trafikk til din forretning.