Spaceworld

”Spaceworld fikk 400 mer kundebesøk enn snitt”

 

iPad salget får hjelp av Lydbox

Spaceworld kjørte én ukes-kampanje på iPad via Lydbox, og i løpet av de tre første dagene ble de utsolgt for samtlige 16 og 32 GB modeller.

 

Point-of-purchase

 

Studier innen markedsføring viser at ”point-of-purchase” reklame driver impulskjøp, og at forbrukere ofte favoriserer merkevarer de har sett på reklame. Når kunden blir informert om det produkt eller merkevaren i kjøpsprosessen, er det større sannsynlighet for at kunden ender opp med å velge akkurat dette produktet framfor et konkurrerende produkt[1]. Lydbox i kombinasjon med andre mediekanaler skaper derfor en synergieffekt.

 

60 prosent av kjøp er ikke planlagt

 

Ettersom hvert enkelt kjøp er hukommelsesbasert[2], og mer enn 60 prosent av beslutningsprosessen foregår på kjøpestedet[3], kan Lydbox brukes til å påminne kunden om produkter og merkevarer som de enten behøver eller har lyst på. Når kunden er i en shopping modus og befinner seg på kjøpestedet er det større sannsynlighet at de faktisk oppsøker den aktuelle butikken som de ellers ikke ville ha vært innom.

 

Lydbox produserer lyd og innhold på skjerm og hjelper sine kunder med å skreddersy lokal informasjon og annonserer der kjøpsbeslutningen tas. Lydbox har 10 års erfaring innen kommunikasjon og dekker 50 prosent av kjøpesentre og varehus i Norge.

 

Lydbox er enkelt å installere, prosessen er rask og konseptet er effektivt, og resultatet kan måles umiddelbart på kasseapparatet. Vi inviterer deg til et uforpliktende møte eller en hyggelig telefonsamtale med en av våre konsulenter. Ring +47 22 42 90 90, eller kontakt oss via lydbox@lydbox.no.

 

[1] Moore, P., 2012. ”Point of Purchase: Driving the urge to splurge”. AdMedia, Vol 27 Issue 2, p 40-43
[2] Nedungadi, 1990. ”Recall and Consumer Consideration Sets: Influencing Choice without Altering Brand Evaluations”. Journal of Consumer Research, Vol. 17, pp 263-276
[3] Inman, J. J., R. S. Winner, R. Ferrarro, 2009. ”The Interplay Among Category Characteristics, Customer Characteristics, and Customer Activities on In-Store Decision Making”. Journal of Marketing, Vol. 73.