Meny

”Prior kylling fikk 11 prosent salgsøkning i løpet av kampanje uka”

 

Salgsutløsende effekt

 

I løpet av kampanje uka, brukte dagligvarebutikken Meny Lydbox for å delikat profilere sine produkter. Lydbox satte tekst og lyd på filmsnutten fra Prior og genererte gode resultater for Meny som fikk positiv respons med 10 prosent økning i kundebesøk og 11 prosent salgsøkning i løpet av kampanje uka. Prior kylling solgte 60 kg mer enn snittuken.

 

Effektiv kommunikasjon

 

Lydbox anser kommunikasjon som svært avgjørende for at en kampanje tiltrekker kjøp og blir suksessfull. Appellerende kommunikasjon som er tilpasset målgruppen og som blir sendt på riktig sted til riktig tid er essensielt i markedsføring av produkter og merkevarer. Forskning i markedsføring viser at hvert enkelt kjøp er hukommelsesbasert, og det produktet eller den merkevaren som dominerer og kommer først til minnet vinner enhver kjøpssituasjon. Folk har vanligvis evnen til å memorere 2 til 3 konkurrerende produkter når de tenker på et behov[1]. Sisteleddsmarkedsføring gjennom Lydbox er derfor en effektiv måte å påminne kunden om produkter i kjøpssituasjonen og samtidig trigge frem et glemt eller ønsket behov.

 

Lydbox produserer lyd og innhold på skjerm og hjelper sine kunder med å skreddersy lokal informasjon og annonserer der kjøpsbeslutningen tas. Lydbox har 10 års erfaring innen kommunikasjon og dekker 50 prosent av kjøpesentre og varehus i Norge.

 

Lydbox er enkelt å installere, prosessen er rask og konseptet er effektivt, og resultatet kan måles umiddelbart på kasseapparatet. Vi inviterer deg til et uforpliktende møte eller en hyggelig telefonsamtale med en av våre konsulenter. Ring +47 22 42 90 90, eller kontakt oss via lydbox@lydbox.no.

 

[1] Nedungadi, 1990. ”Recall and Consumer Consideration Sets: Influencing Choice without Altering Brand Evaluations”. Journal of Consumer Research, Vol. 17, pp 263-276