Bik Bok

“Mer enn 90 kunder på en time og 50 000 økning i omsetning”

 

Effektiv markedsføringskanal skapte ville forhold under nattåpent. Bik Bok Tveita opplevde suksess på nattåpent i desember 2012 etter førstegangs samarbeidet med kommunikasjonsspesialisten, Lydbox. Hvert år arrangeres nattåpent på Tveita Senter, men denne gangen var responsen overveldende. Butikklederen Gulbrandsen forteller at 90 av kundene var innom mellom 20.00 og 21.00, og at resultatene var langt over forventning med 208 flere kunder og 50 000 mer i omsetning enn året før. Butikklederen er ikke er i tvil om at intern markedsføring via Lydbox var effektiv. Boys of Europe bruke også Lydbox til å markedsføre seg og fikk mer enn 100 000 i omsetning enn tidligere nattåpent.

 

Sisteleddsmarkedsføring

 

Lydbox har et sterkt tro på sisteleddsmarkedsføring på kjøpesentre for å tiltrekke kunder inn i butikk og til å stimulere kjøp. Forskning innen markedsføring viser at et stort prosentandel av kjøp ikke er planlagte[1], og dermed blir markedsføring gjennom hele kjøpsprossen svært avgjørende om kunden handler eller ikke. Lydbox anser sisteleddsmarkedsføring som en effektiv måte å påminne kunden om et kjøp når motivasjonen for å handle er høy, og motivasjonen er høyest når kunden befinner seg på kjøpestedet. Studier fra Spirit Gruppen (link) viser at kundene i stor grad besøker senteret og ikke den enkelte butikk, og at den største utfordringen er å få kunden til å stoppe og komme inn i butikk. Videre påpeker de at sentrene bruker mye ressurser på massekommunikasjon og for lite på sisteleddet som er den mest avgjørende om kunden legger igjen penger eller ikke. Annonsering gjennom Lydbox er en utmerket måte å kommuniserer med kundene, trekke de inn i butikk og å stimulere kjøp.

 

Lydbox produserer lyd og innhold på skjerm og hjelper sine kunder med å skreddersy lokal informasjon og annonserer der kjøpsbeslutningen tas. Lydbox har 10 års erfaring innen kommunikasjon og dekker 50 prosent av kjøpesentre og varehus i Norge.

 

Lydbox er enkelt å installere, prosessen er rask og konseptet er effektivt, og resultatet kan måles umiddelbart på kasseapparatet. Vi inviterer deg til et uforpliktende møte eller en hyggelig telefonsamtale med en av våre konsulenter. Ring +47 22 42 90 90, eller kontakt oss via lydbox@lydbox.no.

 

[1] Bell, R. D., D. Corsten, G. Knox, 2011. ”From Point of Purchase to Path to Purchase: How Preshopping Factors Drive Unplanned Buying”. Journal of Marketing, Vol. 75.